Objednáme.cz

Sezónní menu na podzim a zimu

Fungují na podzim pořád dýňová jídla, nebo už jsou lidi přesycení? Má smysl do zimního menu zařadit slow cooking, když nemám moc personálu? Jaké pizzy se teď v zimě nejvíc prodávají a co na ně hosti slyší? Vyplatí se mi zavést comfort bowls, když mám hodně výdeje na meníčka? Co udělat, aby teplé dezerty opravdu táhly a nezůstávaly mi na skladu? Jak může pokladní systém pomoct s kontrolou receptur a plánováním sezónního menu? Dává smysl mít limitky v mobilní aplikaci, když chci otestovat nové zimní jídlo? Co nejvíc ovlivňuje prodej sezónních jídel – nabídka, cena, nebo skladové hospodářství? Jak poznám podle statistik, které jídlo si nechat v zimním menu a které škrtnout? Má smysl držet zimní speciály i pro e-shop a rozvoz, nebo to funguje jen na provozovně?
Pokladna eBase
Aplikace iOS a Android
Zákazníci
Post Image

Když přijde podzim a zima, v gastro světě se všechno trochu zpomalí. Lidi hledají jídla, která zahřejí, voní po domově a nejsou zbytečně složitá. A právě teď je ideální čas vytáhnout suroviny, které jsou v tomhle období nejsilnější – dýně, kořenová zelenina, dlouho tažené maso, teplé dezerty a nové „zimní pizzové trendy“. A hele, pokud se u toho chceš vyhnout chaosu v kuchyni i na place, hodně ti pomůže dobrý pokladní systém a solidně vychytané skladové hospodářství. Ale vezmeme to postupně.


Dýně a kořenovka

Nemusí to být nic přestřeleného. Dýňová polévka, dýňové risotto, pečená kořenová zelenina s bylinkami – to jsou jídla, která v sezóně začnou automaticky létat. A lidi to chtějí opakovaně. Pokud máš v pokladním systému dobře nastavené receptury a sklad, ušetříš si spoustu nervů. Kořenovka vydrží dlouho, takže se dá dobře plánovat a perfektně funguje i na meníčkách.


Slow cooking (Pomalé vaření)

Kýta tažená šest hodin, trhané hovězí, vepřová líčka… tohle je věc, která v zimě prostě jede. Lidi se nebojí si na to počkat, protože vědí, že to má chuť. Slow cooking je ideální tam, kde chceš mít stabilní nabídku bez extrémního personálního tlaku. A taky se ti nebude stávat, že někdo „přeskladuje“ suroviny, když vidíš v pokladním systému, jak se odvádí každá porce.


Zimní pizzové trendy

Smetanové základy místo rajčatového základu, pečená dýně, pancetta, hruška, gorgonzola, ořechy, rozmarýn… To všechno lidi v zimě chtějí. Je to sytější, hutnější a hlavně – prodává se to. Když máš mobilní aplikaci nebo e-shop pro svoje hosty, tyhle speciální pizzy můžeš točit jako limitky a uvidíš, jak rychle se vyprodají. Zájem se dá pěkně sledovat i podle statistik v pokladním systému.


Comfort bowls

Ramen, pho, vývary, curry bowls… nic nefunguje v zimě líp než jídlo v misce, které kouří už od dveří. Tady jsou důležité dvě věci: rychlost výdeje a spolehlivý systém. Ať už jsi restaurace nebo bistro, když ti padne internet, měl bys jet dál v offline režimu. Nikdo nechce posílat ručně účty, když se fronta dívá.


Teplé dezerty (Dezert má v žaludku vždycky speciální místečko)

Pečená jablka, horké malinové crumble, domácí buchta, něco s karamelem… Teplé dezerty jsou levné na výrobu a lidi si je rádi objednají, i když přišli původně jen „na polívku“. A fakt dobré je mít je uložené v systému jako doplňkové produkty, které personál může u výdeje rychle nabídnout.


Co ti v zimní nabídce nejvíc pomůže

Sezónní menu není jen o jídle. Je to i o tom, jak se v kuchyni plánuje a jak se na place pracuje. A právě tady hraje pokladní systém velkou roli:

  • přehledné receptury a spotřeby
  • skladové hospodářství, které hlídá zbytky i přebytky
  • e-shop nebo mobilní aplikace pro stálé zákazníky
  • rychlá obsluha i v offline režimu
  • statistiky, díky kterým vidíš, co se vyplatí držet v nabídce

Pokud chceš, aby sezónní jídla opravdu fungovala, potřebuješ mít pod kontrolou nejen kuchyň, ale i celý provoz. Když víš, co jde na odbyt, co stojí kolik a jak se chová klientela, nemusíš vařit „naslepo“.


Podzim a zima jsou skvělé na to, ukázat hostům něco nového, trochu útulnějšího a chuťově výraznějšího. Stačí dobře zvolit suroviny, nebát se pár novinek a mít backend, který tě nenechá ve štychu, když je sobota večer a jedeš plný dům. Všechno začne u nabídky, ale v praxi spoustu věcí drží pokladní systém, sklad a spolehlivost celého provozu.

Nezapomeň, že pokud posíláš zákazníkům do apky notifikace a nebo na sebe chceš nějak upozornit, tak je fajn to dělat dokud je venku světlo. Později jsou lidé už vedení spíš na to si jít lehnout a ztrácí energii. Ty už od vyhřátého místečka od telky nevyženeš. Takže lepší o sobě dát vědět už dopoledne, kolem oběda, nejpozději do 15h.

Získejte přehled o novinkách v digitalizaci restaurací