Objednáme.cz

Digitální obsluha: Jak mobilní číšník mění běžný provoz v restauraci

Jak zrychlit obsluhu, když mám málo lidí na place? Jak snížit počet chyb v objednávkách? Jak může pokladní systém nebo mobilní aplikace pomoct, aby kuchyň a obsluha fungovaly víc v klidu? Má vůbec smysl investovat do digitálního menu, nebo je to jen zbytečná hračka? Jak díky technologiím zvýšit tržby, aniž bych musel nabírat další lidi? Dá se ušetřit na tisku jídelních lístků a přitom mít nabídku vždy aktuální? Jak zapojit personál, aby se nových technologií nebál? Co všechno musí fungovat, aby přechod na digitální obsluhu neztroskotal? Jak můžu zjistit, co hosty opravdu zajímá a jak to využít pro marketing? Je digitalizace v restauraci reálně přínosná, nebo je to jen módní trend?
Pokladna eBase
Mobilní číšník
Post Image

Večerní šrumec v kuchyni

Pátek večer, plná restaurace, všichni stoly obsazené. Hosté popíjejí víno, kuchyň jede naplno. Kuchaři křičí, číšníci běhají, šéfkuchařka Magda řídí provoz jak dirigent orchestr. A pak – ztracená objednávka ze stolu číslo sedm. Hosté začínají být nervózní, číšník se omlouvá, kuchyň přehrabuje tikety. Znáš to – jeden malý zásek a večer se může sesypat jako šlehačka na slunci.

V takových chvílích si člověk řekne: proč si to neulehčit? Magda si vzpomněla na novinku, kterou nedávno zavedla – mobilní číšník, propojený s pokladním systémem. A najednou ten chaos začal dávat smysl.


Problémy, které gastro řeší den co den

České gastro teď bojuje s tím, co všichni známe – málo lidí, drahé suroviny a hosti, co chtějí pořád lepší servis. Najít dobrého číšníka nebo kuchaře je skoro zázrak. Mzdy rostou, ceny jídla taky, ale zákazníci chtějí kvalitu a rychlost.

A do toho technologie – všichni vědí, že by pomohly, ale spousta podniků se jich bojí. Kvůli investicím, obavám, že „to bude složité“, nebo prostě ze zvyku. Přitom zrovna technologie jako mobilní číšník nebo digitální menu dokážou ušetřit čas, nervy i peníze.


Mobilní číšník: konec papírovým tiketům

Představ si, že místo zápisníku máš v ruce tablet. Objednávku od stolu pošleš rovnou do kuchyně, žádné přepisování, žádné zmatky. Kuchař ji vidí hned a jídlo může jít do práce.

To znamená:

  • rychlejší obsluhu,
  • méně chyb,
  • spokojenější zákazníky.

Navíc se dá propojit s pokladním systémem, takže účtenky, platby i přehled tržeb máš v jednom. Hosté si můžou přes mobilní aplikaci prohlédnout nabídku, objednat si další drink nebo zaplatit rovnou od stolu. Víc pohodlí pro ně, víc času pro tebe.


Digitální menu a chytré displeje

Další level jsou digitální menu. Žádné přetiskování lístků, žádné škrtání propiskou. Ceny, denní menu nebo alergeny změníš během minuty. Můžeš přidávat fotky jídel, doporučení vín, nebo zobrazovat akce a slevy. Když host vidí, jak to jídlo vypadá, často si objedná víc – a to se prostě vyplatí.

Chytré displeje u vstupu nebo na stolech navíc přitahují pozornost a pomáhají s marketingem. Můžeš přes ně komunikovat s věrnými zákazníky, ukázat jim nasbírané body nebo slevy z věrnostního programu.


Kolik to může přinést

Zavedení mobilního číšníka a digitálního menu dokáže zvednout efektivitu klidně o 20–30 %. Rychlejší obrat stolů = víc objednávek = vyšší tržby. Méně chyb = spokojenější hosté. A když máš menší tlak na personál, ušetříš i na mzdách.

Zkrátka: systém pracuje s tebou, ne proti tobě.


Jak to zavést bez stresu

Nejdřív si vyber solidního dodavatele – takového, který tě nenechá ve štychu a pomůže i s nastavením a školením. Zapoj celý tým, ať si každý zkusí, jak to funguje. Není nic horšího než technologie, které lidi neumí používat. Udělej si zkušební provoz, vyladěte detaily a až pak to pusťte naplno.

Důležité je taky systém pravidelně aktualizovat. Když všechno běží hladce, ušetříš si starosti a zbytečné stresy během špičky.


Kam to všechno směřuje

Digitalizace v gastronomii už není sci-fi. Technologie pomáhají nejen zrychlit provoz, ale i lépe poznat zákazníky. Systém ti může ukázat, co se nejvíc prodává, kdy bývá největší šrumec, nebo co hosti nejvíc chválí. Díky tomu můžeš chytře plánovat směny, nákupy i akce.

Budoucnost gastronomie bude patřit podnikům, které se nebojí modernizovat. Mobilní číšník a digitální menu nejsou hračka – jsou to nástroje, které z tebe udělají rychlejší, přesnější a klidnější tým.

A to je v dnešní době k nezaplacení.

Naše řešení je mobilní číšník od Objednáme, tak neváhej a koukni se k nám TADY.

Získejte přehled o novinkách v digitalizaci restaurací