Objednáme.cz

Co bych dnes udělal jinak, kdybych znovu otevíral podnik

Jaký pokladní systém je nejvhodnější pro restauraci nebo bistro? Jak si ulehčit práci v gastro provozu a automatizovat skladové hospodářství? Jak předejít výpadkům pokladny, když nejde internet? Jak sledovat zásoby a objednávky bez zbytečného papírování? Jak si udržet stálé zákazníky a motivovat je, aby se vraceli? Jak funguje mobilní aplikace pro restaurace a proč se vyplatí ji mít? Jak ušetřit čas na uzávěrkách a mít přehled o tržbách online? Jak si vybrat spolehlivý pokladní systém s podporou, která reaguje? Jak zlepšit provoz restaurace díky propojení pokladny a skladu? Jak se vyhnout chaosu při ručním vedení objednávek a zásob?
Pokladna eBase
Smart Admin
Aplikace iOS a Android
eShop
Mobilní číšník
Sklad
Post Image

Každý, kdo někdy rozjížděl podnik v gastronomii, ví, že začátky nejsou žádná procházka růžovým sadem. Ať už jde o malou kavárnu, bistro nebo restauraci – člověk se učí hlavně tím, že dělá chyby. A právě ty bývají tou nejlepší školou.

Když se dnes ohlížím zpátky, pár věcí bych udělal jinak. A myslím, že nejsem sám.


Méně papírování, víc automatizace

Na začátku jsem řešil všechno ručně. Sklad jsem si zapisoval do tabulek, účty počítal večer po zavíračce a objednávky bral po telefonu. Dnes už vím, že tohle člověka rychle vyšťaví.

Kdybych tehdy měl pořádný pokladní systém pro gastro, ušetřil bych si hromadu času i nervů. Automatické odpočty ze skladu, přehled o tržbách, rychlé uzávěrky a přístup odkudkoliv – to všechno dává smysl, když člověk jede naplno a nechce po nocích luštit čísla z účtenek.


Spolehlivost je víc než „nejnižší cena“

Na začátku jsem šetřil, kde se dalo. Bral jsem levné zařízení, bez servisu, bez podpory. Jenže když se ti pokladna sekne v pátek večer, zrovna když máš plno, uvědomíš si, že to nebyl nejlepší nápad.

Dnes vím, že spolehlivý pokladní systémpodpora, která zvedne telefon, jsou k nezaplacení. Hlavně když potřebuješ něco rychle řešit v reálném provozu – ne čekat na odpověď tři dny.


Mít přehled o zásobách

Kolikrát jsem objednával zboží naslepo, jen podle pocitu. A pak zjistíš, že ti chybí pivo, ale máš tři krabice citronů. Dobrý systém na skladové hospodářství by mi tehdy ušetřil nejen nervy, ale i peníze. Automatické hlídání minimálních zásob, propojení se skladem i s kuchyní – dnes to beru jako samozřejmost, ale tehdy jsem to všechno dělal ručně.


Vztah se zákazníky

Další věc, kterou bych udělal jinak, je práce s hosty. Dřív jsem se spoléhal, že když budou spokojení, vrátí se sami. Jenže konkurence je dnes tak velká, že bez pořádného věrnostního systému a mobilní aplikace pro zákazníky se těžko buduje stabilní základna hostů.

Dnes už víme, že zákazník si pamatuje, kde ho znají jménem, kde dostane body za objednávku a kde může objednat dopředu přes mobil. Takové detaily rozhodují.


Offline režim jako záchrana

Nikdy nezapomenu na den, kdy vypadl internet a všechno šlo do háje. Pokladna nešla, účtenky se netiskly a lidi čekali. Dnes už bych si nepořídil nic, co neumí offline režim. Je to maličkost, kterou neřešíš, dokud se ti to nestane – a pak si ji začneš vážit víc než čehokoliv jiného.


Kdybych dnes začínal znovu, dal bych si pozor na tři věci: spolehlivý pokladní systém, přehledné skladové hospodářství a chytrou mobilní aplikaci pro zákazníky. Protože dobré jídlo je základ, ale bez funkčního systému ti uteče všechno ostatní – čas, peníze i hosti.

Když jsem později hledal řešení, které by mi ušetřilo čas a nervy, narazil jsem na Objednáme.cz. Mají pokladní systém, který zvládne i větší provozy, funguje offline a všechno máš propojené – od skladu až po rozvoz. Přesně to, co bych tehdy potřeboval, kdybych začínal znovu.

Získejte přehled o novinkách v digitalizaci restaurací